Friday, March 16, 2007

Äidit, ilmasto ja julkisuuspeli

Joukko huolestuneita äitejä haluaa kieltää Greenpeacen tuoreen mainoksen, jolla järjestö haluaa muistuttaa ilmaston lämpenemisen ja eduskuntavaalien kiistämättömästä yhteydestä.

Mainoshan sinällään on parasta ja järisyttävintä mitä televisiosta on pitkään aikaan tullut. Reilun minuutin kuvakollaasi herättää ajatuksia, järkyttää ja ennenkaikkea suuntaa omaa ajatusenergiaa oikeaan suuntaan.

Silti kaikkivaltiaassa internetissä kerätään parhaillaan adressia, jolla halutaan vedota mainonnan eettiseen neuvostoon kyseisen mainoksen kieltämiseksi.

Mainontahan on ollut yksi näiden vaalien puheenaiheista pääministeri Vanhasen libidon ohella. SAK:n mainos aiheutti porua jo ennen ensi-iltaansa ja muutenkin kampanjat ovat olleet suurennuslasin alla.

Ai miksi tämä konteksti?

Onko aivan liian kyynistä ajatella, että Greenpeacen vaalimainoksesta huolestuneiden "äitien" perstaskuissa on Kokoomuksen, Keskustan ja Demareiden jäsenkirjoja.

No comments:

Arkisto