Monday, January 01, 2007

Hoitovapaatilitystä, osa 1.

Oolrait!

Jos odotat tästä edespäin raflaavia mielipidekirjoituksia päivänpolitiikasta tai mediaseksikkäitä analyysejä, olet väärässä paikassa ja palstalla!

Huomenna on nimittäin puolivuotisen hoitovapaani ensimmäinen päivä ja fiilis on vähintäänkin sekava. Ei siinä mitään. Olen enemmän kuin mielelläni kotona kahden alle kouluikäisen poikani kanssa, mutta miten "maailma" pärjää ilman minua. Tämä typerä miete oli ensimmäinen ajatus mikä tuli mieleen tajutessani, että huomenna ei sitten mennä töihin.

Maailma on tätä kirjoitettaessa nukkumassa kaksin kappalein.

Niin sitä vain itse kukin vuosien saatossa ajautuu työrytmiin, että jäädessä pidemmälle vapaalle kroppa alkaa kertomaan, että ajoissa nukkumaan siitä. Onhan huomenna kuitenkin työpäivä.

Olen myös huomannut tekeväni juhlallisia lupauksia ja vakuutuksia tulevasta. Vaimolleni totesin, että "minä näytän sinulle miten hoidetaan kahta poikaa ja pidetään kämppä pirun siistinä". Voiko typerämpää sammakkoa mies enää suustaan päästää!!

En tiedä mistä olen saanut päähäni asettaa itselleni stahanovilaista tulostavoitetta. Kyseessähän on lapsien kanssa vietettävä aika, eikä mitään viisivuotissuunnitelma.

Tällaista tämä nyt kuitenkin on. Huomenna todennäköisesti kuikuilen mitä siellä Etelä-Karjalan radiossa uutisoidaan ja miksi tuohon juttuun oli otettu tuo haastateltava ja miksi leikkauksessa oli hyppyskarvi!

Äsh! Turhaa jaagamista! Roppaa likoon!

No comments:

Arkisto